Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně
24.12.2005, Eagle , aktualita
Patrně všichni již netrpělivě očekáváme příchod nové architektury procesorů Intel. Nové čipy Conroe a Merom by měly znamenat malou revoluci, minimálně co se poměru (výkon výpočetní) / (výkon tepelný) týče. Otázkou je ale cena, za kterou...
kaso02 (75) | 25.12.200522:28
To je presnost, co?
Odpovědět0  0
mad maxII (92) | 28.12.200512:06
Uz toho nechte, bylo to mysleno dobre akorat spatne popsano...:D
Stacilo napsat ­"pokud budem vychazet z tohoto obrazku bude velikost jadra....­" Ale myslenka v tom byla a me to prblem pochopit nedelalo...
Odpovědět0  0
ssss | 9.7.200622:28
Nie, nestacilo. Urcite sa z takehoto obrazku neda zistit rozmer jadra s takou presnostou. Ale to je jedno, clanok je o niecom inom.
Odpovědět0  0
Lukfi | 25.12.200522:20
Cituji: přibližně 10,3591 mm a 13,8268 mm
všimnul jsem si toho až na druhej pokus ­- odkdy někdo píše ­"přibližně­" a uvádí čísla se 4 desetinnejma místama? :D
Odpovědět0  0
liborc (398) | 26.12.200516:04
Ja jsem si toho všimnul hned na první pokus. Ale četl jsem to až teď. Doufám, že autor nestuduje FEL a pokud jo, tak že tenhle článek nečetl jeho kantor na Měření. :­-)
Odpovědět0  0
Eagle_tempx1 (1244) | 27.12.200511:20
FEL ČVUT jsem mohl studovat, ale přeci jenom mám blíž k VŠE.
Odpovědět0  0
ssss | 9.7.200622:24
Tiez ma to zarazilo. Svojho casu ma za take cosi vyhodili z jednej dvojhodinovky fyziky, ked som si dovolil beznym pravitkom zmerat hodnotu 12,54 cm :o)
Odpovědět0  0
snajprik | 25.12.200512:46
No ja ties nevim podla parametrou je to super, ale cena uz taka nebude, ale na druhej strane bude velka konkurencia od AMD co sa tyce vykonu a urcite lacnejsi bude cipset. No jen v jedno mi nesedi a to je ta spotreba­-vyzarene teplo, zeby sa stal zazrak a tak rapidne klesla spotreba ??? to by museli prejst nie na 65nm ale na 45nm.
Odpovědět0  0
Tykvik | 25.12.200517:44
V jednom příspěvku jsem odhadoval počáteční cenu nejpomalejšího modelu na cca 9 000 Kč ­(počítal jsem, že čip s 4MB L2 bude mít velikost cca 175 mm2­). Může se skutečně stát, že tyto procíky začnou na 278 $. Ale Intel by mohl, pro zvýšení výtěžnosti, dodávat i model s deaktivovanou polovinou L2; odlišnost by byla v L2 cachi a možná i pomalejší FSB. Takový model by mohl stát klidně i 178 $, tedy cca 6 000 Kč.
Odpovědět0  0
Tykvik | 25.12.200518:03
Nezapomeňte na jednu zásadní věc, spotřeba P4 je vysoká díky dlouhé pipeline a vysokým frekvencím. Velmi často byl Intel kritizován za 90nm proces ­- je pravda, že není nejlepší, ale vezměme spotřebu Dothana na 2,26 GHz ­(27 W TDP­) vs. Turiona na 2,2 GHz ­(35 W­) a teď to srovnejte s Prescottem na 3,8 GHz ­(115 W TDP!!­), nebo s dvoujádrovým Pentiem D na 3,2 GHz ­(130 W­); ono i Preslery budou mít nechutně velkou spotřebu ­(130 W­).

Právě nadcházející Conroe spojuje to nejlepší z P4 a mobilních Pentií M. Navíc se Intel poučil a v aktuálním 65nm procesu použil metody, které minimálně nezvýší samovolný únik proudu.
Odpovědět0  0
fotr | 26.12.200521:11
1­) Delší pipeline nemá sama o sobě na spotřebu žádný vliv. 2­) Dothan x Turion jednak srovnáváš spotřebu ­"Intel typickou maximální­" ­(max = TDP Intel x 1,1­(až 1,15 s opravdu maximální; druhak u Dothanu nepočítáš se spotřebou řadiče pamětí ­- takže bys musel ­"něco­" připočíst ze spotřeby chipsetu, nebo naopak u Turionu spotřebu při porovnání snížit. Dále má Turion 64bit, což si také ­"pár­" tranzistorů vezme ­(nezapomeň, že u Turionu je ta spotřeba skutečně maximální, tedy včetně 64 bit. A osobní zkušenost: Po všech těch chvalozpěvech na Dothan a P­-M jsem byl nepříjemě překvapený osobní zkušeností s 2GHz Dothanem. Bez použití šetřících režimů i bez zátěže opravdu horký. Turion jsem ještě v ruce neměl; tak nevím ­(abych také nebyl zklamán­).
Odpovědět0  0
potoo | 25.12.200517:52
Tak ta udaná spotřeba je Intel TDP čili typická. Max. spotřeba bude vyšší. Dnešní mainstream AMD maj max. spotřebu 69W ještě na 90nm a typickou kolem 35­-45W. Zatim mi to připadá, že to zas takovej zázrak ohledně spotřeby nebude, ale že to bude návrat k hodnotám, kterých dosahoval Northwood a rozhodně to bude plus. O výkonu se dá zatím jenom spekulovat a co se ceny týká, tak Intel zůstane Intelem a osobně bych nečekal, že se ceny pohnou nějak dolu. Nejde jenom o plochu čipu a cenu výroby, ale i o dost mastný náklady spojený s vývojem...
Odpovědět0  0
Tykvik | 25.12.200518:07
Ano, to je pravda. 65 W TDP, max. příkon může být až 78 W. Ale nezapomeňte, že typická i maximální spotřeba se týká celého čipu, tedy když pracují na plno obě jádra. A to je ve srovnání s Preslery ­(130 W TDP­) velký rozdíl.
Odpovědět0  0
mad maxII (92) | 28.12.200512:01
Ano, je to pokrok ale tady jde o princip ze Intel neuvadi max jako kazdy jiny vyrobce­(proste podvod na zakazniky­)..... Vam by se libilo kdyby bosh­/makita­/narex uvadel na bouracich kladivech TDP a ne max prikon...? Vy to pak doma v byte­/baraku zapojite a budete se divit jakto ze to vyhazuje pojistky kdyz ma prikon podle poctu bejt v limitu jistice....
To mi pripomina stary dobry vtip na MS:
Vite co udela MicroSoft kdyz jim v budove praskne zarovka? Prohlasej tmu za standart...:DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD
Tohle je to same svinstvo a nefer chovani a na ­"takoveto­" standarty si ja zvykat nebudu, proto jsem majitelem Opterona 144@2,7GHz FX56 a jsem tezce spokojenej parchant a cekatel na X2 pro patici M2.....:­)
Ale pokud Intel zmeni svuj pristup k zakaznikovi a zacne ho brat jako rovnocenneho partnera tak rad okusim jeho silu.....
Odpovědět0  0
komisar.durex | 25.12.20054:08
Nevim co se vkyonu atd tyce....ale co se ceny tyce nevidel bych to nejak extra ruzove pocitam minimalne 7K spis ale vic:­-/
Odpovědět0  0
kaso02 (75) | 24.12.200522:59
Sam vlatnim P4 3,0 GHz 2MB a som s nim spokojny az na tie teploty. Ale no vsak Presott je Presott. Urcite sa oplati pockaj aj napriek tomu, ze ktovie ako sa udomacnia na trhu ked ide tolko novych dual­-corov. No jedinu starost mi robi testovanie a vsetky veci okolo toho a dokym sa potvrdi ze nerobi hluposti alebo nieco tak. A este nemozme zabudnut na nadobudajucu cenu, ktora nebude az taka najnizsia ­(mozno­). Nechajme sa prekvapit...
Odpovědět0  0
masakr | 25.12.200517:49
No na procáku co popisuješ je nejlepší přetaktování ­- snížit násobič na 14x a zvýšit FSB na 1066 a máš z toho P4 EE 3.73GHz a to stojí za to... Ale nechápu tě v jednom ­- proč když tě tak trápí teploty nekoupíš board ASUS s StackCool technology?? já osobně mám starší desku ASUS a ta má teprve StackCool 1 takže mám procík chladnější ­"jen­" o 10 stupnu ­(ve Win 38­-39stupnu­), ale dnešní desky se StackCool 2 ochladí procík až o 20stupnu....
Odpovědět0  0
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.